Princip MultiLevelMarketing
MLM
Princip Multi
level marketing - MLM je zkrácení distribučního
řetězce. MLM má po celém světe dlouhou tradici a je to uznávaný obchodní
model. Multilevelmarketing využívají tisíce firem.
Důvodů využití MLM je mnoho, například podstatně nižší rozjezdové náklady
oproti obdobnému začátku
klasickou cestou. Produkty v MLM by ale měli být kvalitnější nebo alespoň
konkurenceschopné při porovnání s běžnými výrobky zastoupenými na trhu. U MLM dochází též
k užšímu kontaktu mezi distributorem a koncovým zákazníkem,
především díky
zákaznickému servisu od distributorů a poradců.
Ekonomická podstata MultiLevelMarketing
Princip MLM
Uveďme si to na příkladu : příklad A znázorní klasickou obchodní činnost. Příklad B bude znázorňovat princip MLM.
Příklad A klasická firma: -> Výroba -> Velkoobchod -> Maloobchod -> Konečný zákazník + samozřejmě Reklama
V každém kroku klasického obchodního řetězce dochází samozřejmě k nárůstu koncové ceny. Navíc je nutno připočítat nemalé náklady na reklamu.
Příklad B u MLM firmy: -> Výroba -> Distributor / spolupracovník -> Konečný zákazník. V případě MLM jsou zcela vynechány náklady na reklamu a i náklady mezistupňů nejsou nikdy tak vysoké a je jich méně než u klasického dostribučního řetězce.. V případě MLM se výrazně ušetří peníze, které se rozdělí mezi distributory a zákazníky.
Výdělek v MultiLevelMarketing - MLM:
Výrobky
nebo produkty od MLM firmy jsou pro distributory levnější než je jejich koncová
prodejní cena. Tento rozdíl může dosáhnout až desítek % hodnoty zboží.
Pokud toto zboží odeberete pro svou vlastní spotřebu a jste registrovaný
jako distributor, výrazně ušetříte i to se
dá považovat výdělek. Pokud produkty, které jste od firmy nakoupili, prodáte
získáte tak tedy nemalý zisk. Vaším ziskem (výdělkem) je tady
rozdíl mezi cenou, za kterou jste nakoupili a za kterou jste prodali.
Další příerm přináší MLM v podobě takzvané mezi
provize, tedy odměna za vedení týmu. Spolupracovník MLM firmy můžete
nejen nakupovat zboží se slevou, ale můžete také vytvářet svůj vlastní
tým spolupracovníků. Za to dostanete nárok na provize v podobě několika
% z produkce vašich spolupracovníků. Tyto % nejdou
na úkor spolupracovníka, ale vyplácí Vám ho firma. Jde o
finance ušetřené oproti běžnému prodejnímu řetězci, např. peněz
ušetřených za reklamní činnost, tyto nemalé finance jsou formou mezi provizí
rozděleny mezi spolupracovníky.
MLM / Finanční úřad a potřeba ŽL
Na
začátek podnikání v MLM živnostenský
list není potřeba, dokud příjmy v daném daňovém období nepřesáhnou
hranicí stanovenou v zákoně o daních. Do té doby nemusíte Finančnímu
úřadu nic hlásit, ani si pořizovat živnostenský list.
Poté co tuto
hranici překročíte, obvykle již zjistíte, že
tento druh činnosti se Vám vyplatí, pak není problém si
Živnostenský list pořídit. Výhody podnikání v MLM - nemáte nadřízeného, pevnou
pracovní dobu, závazné úkoly stanovené někým jiným. Vše odvisí
pouze od Vás.